Geoblog.pl    wojtas100    Podróże    Backpacking in Central America    Gwatemalska plaża ze sławną już karaibską pogodą

Gwatemalska plaża ze sławną już karaibską pogodą

Gwatemala
Gwatemala, Lívingston

Zupełnie inna Gwatemala! Tak jak już to jest na wybrzeżu karaibskim, większość mieszkańców stanowią czarni. Nazywają się Garifuna i pochodzą z Afryki przywiezieni przez hiszpanów po buncie zostali osadzeni na wyspie Roatan (Honduras – koło Utili) i stamtąd się rozprzestrzenili m.in. na wybrzeże Gwatemali.

Zdecydowanie nie mamy szczęścia do plaż. Pogoda nas nie rozpieszcza na karaibskim wybrzeżu. Znowu chmury, a na jutro prognoza, że będzie padać. I faktycznie w nocy słyszymy, że leje. Ale kolejnego dnia ledwie kropi tylko rano. Co nie zmienia faktu, że słońce się nie pokazuje. Idziemy się przejść, wybieramy się na odległą o 7km plażę oraz wodospad, który jednak okazuję się bez wody. Chociaż wygląda zacnie, a z wodą w ogóle musi być świetnie.

Plaże mogłyby być lepsze. Jest jedna o nazwie Playa Blanco, ale trzeba tam płynąć łódką tripa, który kosztuje 12$, więc stwierdzamy, że bez pogody to odpuszczamy. W zamian za to idziemy sobie na owoce morza wieczorem i bez żalu upłynniamy zaoszczędzone dolce.