Geoblog.pl    wojtas100    Podróże    Backpacking in Central America    Miasto na wyspie na środku jeziora, nasza baza wypadowa na Tikal

Miasto na wyspie na środku jeziora, nasza baza wypadowa na Tikal

Gwatemala
Gwatemala, Flores

Niektórzy agenci turystyczni to niezłe cwaniaki. Przed Flores, które jest na wyspie, ale połączone mostem, w Santa Elenie, zatrzymujemy się i przesadzają nas do innego minibusa, z innym kierowcą i z gostkiem, który pracuje na „stacji autobusowej”. Udziela nam informacji, zawozi do bankomatu i w ogóle jest pomocny. Wiezie nas pod hotele. Mówimy mu gdzie chcemy, ale pokazuje nam jeden wcześniej, 2 razy droższy niż byśmy tego sobie życzyli. Ostatecznie idziemy tam gdzie chcemy, ale okazuje się, że gościu może nam sprzedać bilety do Tikal. Ustalamy, że weźmiemy z przewodnikiem i sobie czegoś posłuchamy. Tania zabawa to to nie jest. Płacimy 19$ za przewodnika i przejazd do oddalonego o 1,5h Tikal oraz za wejście kolejne 19$. W końcu mówią, że to najlepsze ruiny świątyń w Ameryce Środkowej...

Flores to całkiem urokliwe miasto, jak już mówiłem położone na niewielkiej wysepce na jeziorze. Co prawda nie pływaliśmy, ale czyste i ludzie się kąpią. Idziemy wieczorem z parką Czechów na owocowego szejka – kelner nam opowiada jakie ma owoce – arbuz, ananas, melon i papaja. Nie za bardzo to do siebie pasuje, ale wybieramy mixa. Wychodzi całkiem niezły. Młody je carbonare i wracamy spać do hotelu bo pobudka o 4 rano.